Claude Debussy
Tōru Takemitsu
Sofia Gubaidulina

Tre Voci


Kim Kashkashian: βιόλα

Sivan Magen: άρπα

Marina Piccinini: φλάουτο

 


ΕCM New Series 2345
CD
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
12.2014

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ

  • Claude Debussy Sonata for flute, viola and harp, Interlude. Tempo di Minuetto 

    Please install flash

  • Claude Debussy Sonata for flute, viola and harp Finale. Allegro moderato, ma risoluto 

    Please install flash

Ο ΔΙΣΚΟΣ

Tōru Takemitsu
And then I knew 'twas Wind

Claude Debussy Sonata for flute, viola and harp
Pastorale, Lento, dolce rubato
Interlude. Tempo di Minuetto
Finale. Allegro moderato, ma risoluto

Sofia Gubaidulina
Garten von Freuden und Traurigkeiten

Η Kim Kashkashian, η οποία πρόσφατα απέσπασε το βραβείο Grammy για την ηχογράφησή της Kurtág | Ligeti (ECM New Series 2240), επιστρέφει με ένα νέο άλμπουμ. Στο Tre Voci συμμετέχουν η ιταλο-αμερικανίδα φλαουτίστα Μarina Piccinini και o Ισραηλινός αρπίστας Sivan Magen. Και οι τρεις σολίστ έχουν διακριθεί σε παγκόσμιο επίπεδο για τα νέα στοιχεία που προσδίδουν στην τεχνική του οργάνου με την ερμηνεία τους. Οι Kashkashian, Piccinini και Magen έπαιξαν για πρώτη φορά μαζί στο Marlboro Music Festival, το 2010. Από τότε έχουν αναπτύξει το ρεπερτόριό τους. Σε αυτή τη συναρπαστική ηχογράφηση στο επίκεντρο βρίσκεται η Σονάτα για φλάουτο, βιόλα και άρπα του Claude Debussy, που συνέθεσε το 1915 και το έργο του Tōru Takemitsu υπό τον τίτλο And then I knew 'twas Wind, ενός συνθέτη που έχει επηρεαστεί από τον Debussy, ίσως όσο κανένας άλλος. Ο Debussy από την άλλη πλευρά, είχε βαθύτατα συγκινηθεί από την επαφή του με τη μουσική της Ανατολής και τα τελευταία του έργα είχαν πολλά στοιχεία ως προς τον τονισμό, το χρώμα και τη χροιά αλλά και τη διαφορετική διαχείρηση του χρόνου από την ανατολική μουσική παράδοση. Αυτή η ελαστικότητα στην αίσθηση του Debussy για τον χρόνο (όπως παρατηρεί και ο Heinz Holliger) παραπέμπουν στη μουσική του μέλλοντος και ειδικότερα στις συνθέσεις του Boulez. Μια ακόμη συνθέτρια η οποία υλοποιεί τη δική της αναμέτρηση στη σχέση της με την Ανατολή-Δύση, η Sofia Gubaidulina η οποία έχει πει ότι θεωρεί τον εαυτό της «κόρη των δύο κόσμων».

Όπως αναφέρει και ο Jürg Stenzl στο εισαγωγικό του σημείωμα ίσως να μην υπάρχει κανείς συνθέτης που να έχει ανακαλύψει τη μουσική του Debussy με τον τρόπο του Tōru Takemitsu. «Αυτός ο κατ' εξοχήν αυτοδίδακτος συνθέτης, είχε ήδη μελετήσει ένα μεγάλο εύρος της δυτικής παράδοσης πριν επιστρέψει στις κλασικές παραδόσεις της πατρίδας του της Ιαπωνίας. Το ώριμο έργο του υπό τον τίτλο And then I knew 'twas Wind γράφτηκε για τα ίδια όργανα με τη δεύτερη σονάτα του Debussy και αναδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την μουσική αντίληψη του συνθέτη, αυτό που ο ίδιος αποκαλεί ως «ζωντανή πολυπλοκότητα του ήχου όπως υφίσταται στο κάθε όργανο». Η σύνθεσή του παραπέμπει σ’ εκείνην του Debussy όσον αφορά την ελεύθερη φόρμα της ραψωδίας αλλά αντίθετα με τον Debussy που παραδίδει μια «καθαρή μουσική», ο Takemitsu τιτλοφορεί τη σύνθεσή του συσχετίζοντάς την με ένα ποίημα της Emily Dickinson:

Like Rain it sounded till it curved (Σαν τη Bροχή ο ήχος του)
And then I knew ‘twas Wind-(μα σαν τον είδα-οίδα Άνεμος ήταν)
It walked as wet as any Wave (μα Βάδιζʼ υγρός σαν κάθε Κύμα)
But swept as dry as sand – (ξερός σαν άμμος σάρωσε)
When it had pushed itself away (προτού αποσυρθεί)
To some remotest Plain …”(σε Πεδιάδα μακρινή)

Το έργο της Sofia Gubaidulina υπό τον τίτλο Garten von Freuden und Traurigkeiten (Κήπος της Χαράς και της θλίψης) αντλεί και αυτό την έμπενευσή του από την ποίηση. Το έργο καταλήγει με την απαγγελία ενός ποίηματος του Αυστριακού Francisco Tanzer, όμως ο τίτλος προέρχεται από ένα κείμενο του Ρώσου ποιητή Iv Oganov. Οι ζωντανές εικόνες του ποιήματος του Oganov, μεταδίδονται με την ίδια ένταση στο έργο της Gubaidulina.

Η Kim Kashkashian είναι αναγνωρισμένη ως μια μοναδική ερμηνεύτρια της βιόλας. Δεδομένης της αφοσίωσής της στη σύγχρονη μουσική έχει αναπτύξει δημιουργικές σχέσεις με συνθέτες όπως ο György Kurtág, ο Krzysztof Penderecki, ο Alfred Schnittke, ο Giya Kancheli και ο Arvo Pärt. Πολλοί συνθέτες της έχουν εμπιστευθεί τις πρεμιέρες των έργων τους, ανάμεσά τους οι Peter Eötvös, Betty Olivero, Ken Ueno, Thomas Larcher, Lera Auerbach και Tigran Mansurian. Παράλληλα με το μουσικό σύνολο του Tre Voci, η Kashkashian συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια με τον πιανίστα Robert Levin και την περκασιονίστα Robyn Schulkowsky στη φόρμα του ντουέτου. Ως σολίστ έχει συνεργαστεί με πολυάριθμες ορχήστρες στο Βερολίνο, το Λονδίνο, τη Βιέννη, το Μιλάνο τη Νέα Υόρκη και το Κλίβελαντ σε συνεργασία με αρχιμουσικούς όπως ο Christoph Eschenbach, ο Zubin Mehta, ο Franz Welser-Möst, ο Zoltán Kocsis, ο Dennis Russell Davies, ο Herbert Blomstedt, ο David Robertson και ο Heinz Holliger.

Η Kim Kashkashian συνεργάζεται με την ECM από το 1985 έχοντας ηχογραφήσει ένα πλούσιο ρεπερτόριο για βιόλα που εκτείνεται από τις σονάτες για βιόλα του Hindemith και του Brahms, μια συλλογή τραγουδιών από την Αργεντινή και την Ισπανία, τα κονσέρτα του Schnittke, Bartók, Penderecki και Kurtág καθώς και τις σονάτες του Bach για viola da gamba και τσέμπαλο σε συνεργασία με τον Κeith Jarrett. H Kim Kashkashian μένει στη Βοστόνη όπου διδάσκει μουσική δωματίου και βιόλα στο New England Conservatory.

Η φλαουτίστα Μarina Piccini, έχει χαρακτηριστεί από το περιοδικό Gramophone ως «ο Heifetz του φλάουτου» και συνεργάζεται με μεγάλες ορχήστρες, ανάμεσά στους, οι Boston Symphony, Τhe London Philharmonic, Tokyo Symphony, Saint Paul Chamber Orchestra, Montreal Symphony, Hong Kong Philharmonic, Rotterdam Philharmonic, και Vienna Symphony. Και ενόσω κάνει εξαιρετικές εμφανίσεις στη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο και το Τόκυο, συνεχίζει συμμετέχει σε ρεσιτάλ με σύνολα συμφωνικά είτε μουσικής δωματίου με μουσικούς όπως ο Andreas Haefliger και η Mitsuko Uchida και μουσικά σύνολα όπως τα the Tokyo, Brentano, Mendelssohn, και Takács.

Έχει κατακτήσει πολλές διεθνείς διακρίσεις και βραβεία. Είναι απόφοιτος του The Juilliard School και ανάμεσα στους δασκάλους και μέντορές της, ήταν οι Julius Baker, Jeanne Baxtresser και Aurèle Nicolet. Διδάσκει φλάουτο στο Peabody Institute των ΗΠΑ και στο Hochschule für Musik, Theater und Medien στο Ανόβερο της Γερμανίας.

Ο αρπίστας Sivan Magen έχει εμφανιστεί ως σολίστας στις ΗΠΑ και την υπόλοιπη Βόρεια Αμερική, στην Ευρώπη και το Ισραήλ σε συναυλιακούς χώρους όπως τα Carnegie Hall, Wigmore Hall, Amsterdam Muziekgebouw και Vienna Konzerthaus. Έχει συνεργαστεί με ορχήστρες όπως οι Israel Philharmonic, Scottish Chamber Orchestra, Sydney Symphony και Vienna Chamber Orchestra. Έχει αποσπάσει πολλά διεθνή βραβεία και δραστηριοποιείται έντονα στο χώρο της μουσικής δωματίου λαμβάνοντας μέρος σε διοργανώσεις όπως το Marlboro Music festival, το φεστιβάλ του Kuhmo, του Giverny και το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Ιερουσαλήμ.

Η ηχογράφηση του άλμπουμ Tre Voci έγινε στην πλούσια ακουστική της αίθουσας συναυλιών του μεγάρου Ραδιοτηλεόρασης του Λουγκάνο τον Απρίλιο του 2013, με παραγωγό τον Manfred Eicher.

Η έκδοση που συνοδεύει το CD περιλαμβάνει ένα εισαγωγικό κείμενο του Jürg Stenzl στα αγγλικά και τα γερμανικά.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γρηγ. Κυδωνιών 21
Υµηττός - 172 37, Αθήνα
210-76 10 616-617 & 620
www.mikri-arktos.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεωργία Αλεβιζάκη
georgia@mikri-arktos.gr 210 76 10 616,
6944 94 21 53

Ειρήνη Λαγουρού,
irini.lagourou@gmail.com 6977 24 77 25


 

Επιτρέπεται μόνο σε δημοσιογράφους με χρήση του προσωπικού κωδικού τους. Αν είστε δημοσιογράφος και δεν έχετε λάβει τον κωδικό σας, παρακαλούμε τηλεφωνήστε στο 210.76.10.616-617&620 για να τον αποκτήσετε.