John Surman

Saltash Bells


John Surman: soprano, tenor and baritone saxophones, alto, bass and contrabass clarinets, harmonica, synthesizer

ECM 2266
CD
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
11.2012

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ

  • Triadichorum 

    Please install flash

  • The Crooked Inn 

    Please install flash

Ο ΔΙΣΚΟΣ

  1. Whistman's Wood
  2. Glass Flower
  3. On Staddon Heights
  4. Triadichorum
  5. Winter Elegy
  6. Ælfwin
  7. Saltash Bells
  8. Dark Reflections
  9. The Crooked Inn
  10. Sailing Westwards

Τα σόλο άλμπουμ του John Surman καταλαμβάνουν μια ιδιαίτερη και σημαντική θέση στη δισκογραφία του. Το Saltash Bells είναι το πρωτο σόλο άλμπουμ μετά από είκοσι σχεδόν χρόνια, ενώ έχουν προηγηθεί: A Biography of the Rev. Absalom Dawe (1994), Upon Reflection (1979), Withholding Pattern (1984), Private City (1987), και το The Road To St Ives (1990).

Γα τον πολύπλευρο μουσικό ο άδειος χώρος του στούντιο προσφέρει τον χώρο όπου αναπτύσσονται ίσως οι πιο καθαρές ιδέες και η μελωδική του φαντασία. Με τον πρώτο σόλο δίσκο του ο Surman, έδωσε μια «συνθετική» απάντηση σε όσους τον χαρακτήριζαν ως τον τύπο με το βαρύτονο που τρέχει από το ένα jam στο άλλο. Υπάρχει έντονο το στοιχείο της προσωπικής αναζήτησης σε μια σόλο ηχογράφηση και σίγουρα είναι το κατάλληλο περιβάλλον για να ανασυρθούν προσωπικές αναμνήσεις. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το Saltash Bells. Όταν η Νορβηγίδα φωτογράφος και κινηματογραφίστρια Odd Geir Sæther, θέλησε να κάνει ένα ντοκιμαντέρ για την ύπαιθρο της Δυτικής Αγγλίας, απευθύνθηκε στον John Surman για να κάνει τη μουσική, καθώς η αναφορά της ήταν το Devon όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε ο μουσικός.

Το φιλμ δεν ολοκληρώθηκε για οικονομικούς λόγους όμως ο Surman είχε ξεκινήσει αυτό το ταξίδι της μνήμης στην ιδιαίτερη πατρίδα του και θέλησε να το ολοκληρώσει στο στούντιο.

Ο τίτλος του δίσκου προέρχεται από μια ζωντανή ανάμνηση του μουσικού καθώς πήγαινε ως παιδί με τον πατέρα του με μια βάρκα, να περάσει από το Saltash, το πιο στενό πέρασμα που ενώνει την Κορνουάλλη με το Devon. Εκείνο λοιπόν που του είχε κάνει εντύπωση ήταν οι αναμειγνυόμενοι ήχοι της φύσης μαζί με τις καμπάνες της εκκλησίας που καλούσε τους πιστούς για τη λειτουργία. Αυτό το είδος του αισθήματος είναι που καταγράφει ο σπουδαίος πνευστός, κάνοντας χρήση μια πλειάδας οργάνων και μάλιστα για πρώτη φορά σε ηχογράφηση χρησιμποιεί τη φυσαρμόνικα που έπαιζε όταν ήταν παιδί.

Σημαντική συμβολή στις ηλεκτρονικές μίξεις είχε ο μηχανικός ήχου Ben Surman, γιος του σπουδαίου μουσικού.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γρηγ. Κυδωνιών 21
Υµηττός - 172 37, Αθήνα
210-76 10 616-617 & 620
www.mikri-arktos.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεωργία Αλεβιζάκη
georgia@mikri-arktos.gr 210 76 10 616,
6944 94 21 53

Ειρήνη Λαγουρού,
irini.lagourou@gmail.com 6977 24 77 25


 

Επιτρέπεται μόνο σε δημοσιογράφους με χρήση του προσωπικού κωδικού τους. Αν είστε δημοσιογράφος και δεν έχετε λάβει τον κωδικό σας, παρακαλούμε τηλεφωνήστε στο 210.76.10.616-617&620 για να τον αποκτήσετε.