Garth Knox

Saltarello


Garth Knox fiddle, viola, viola d’amore
Agnès Vesterman violoncello
Sylvain Lemêtre percussion

Garth Knox fiddle, viola, viola d’amore

Agnès Vesterman violoncello

Sylvain Lemêtre percussion


ECM New Series 2157
CD
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
05.2012

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ

  • Music for a while 

    Please install flash

  • Pipe, harp and fiddle 

    Please install flash

Ο ΔΙΣΚΟΣ

 

1    Black Brittany

2    Music for a while

Concerto for viola d’amore in d-minor RV 393

3    I   Allegro

4    II   Largo

5    III   Presto

6    Fuga libre for viola solo

      In memory of Ruth Inez Apthomas 

7    Ave, generosa  —

      Complainte ‘Tels rit au main au soir pleure’

8    Vent nocturne:

      I. Sombres miroirs (Dark Mirrors)

      for viola and electronics

       For Garth

9    Flow my tears

10  Vent nocturne:

     II. Soupirs de l’obscur (Breaths of the Obscure)

      for viola and electronics

       For Garth

11    Three Dances: Saltarello I – Ghaetta – Saltarello II

12  Pipe, harp and fiddle

Πολλές οργανικές συνθέσεις στην ιστορία της μουσικής, ακόμη και αν ονομάζονται σονάτα, σουίτα, συμφωνία ή ακόμη και φαντασία, είναι ουσιαστικά χοροί ή παρουσιάζουν έναν  εμφανή χορευτικό χαρακτήρα. Επίσης δεν είναι λίγα τα παραδείγματα της λεγόμενης έντεχνης μουσικής που έχουν τις ρίζες τους στη λαϊκή μουσική παράδοση μιας χώρας ή κάνουν χρήση των στοιχείων της. 
Το Saltarello, κατά κυριολεξία ήταν ένας γρήγορος ιταλικός χορός του του 14ου αιώνα σε ρυθμό ¾ που διασώζεται μέχρι και σήμερα.
Χρησιμοποιώντας βιολί, βιόλα και βιόλα d'Amore, με τη συνοδεία της τσελίστας Agnès Vesterman και των κρουστών του Sylvain Lemêtre, ο Knox παρουσιάζει τα δικά του έργα, παράλληλα με τη μουσική του Hildegard von Bingen, αντιπαραθέτει την εξαίσια μουσική του John Dowland με αυτήν της  Kaija Saariaho και παρουσιάζει διασκευές παραδοσιακών μελωδιών ανωνύμων σε αντιπαράθεση με τη μουσική για βιόλα d'Amore του Βιβάλντι.

Πολλές οργανικές συνθέσεις στην ιστορία της μουσικής, ακόμη και αν ονομάζονται σονάτα, σουίτα, συμφωνία ή ακόμη και φαντασία, είναι ουσιαστικά χοροί ή παρουσιάζουν έναν εμφανή χορευτικό χαρακτήρα. Επίσης δεν είναι λίγα τα παραδείγματα της λεγόμενης έντεχνης μουσικής που έχουν τις ρίζες τους στη λαϊκή μουσική παράδοση μιας χώρας ή κάνουν χρήση των στοιχείων της. 
Το Saltarello, κατά κυριολεξία ήταν ένας γρήγορος ιταλικός χορός του του 14ου αιώνα σε ρυθμό ¾ που διασώζεται μέχρι και σήμερα.Χρησιμοποιώντας βιολί, βιόλα και βιόλα d'Amore, με τη συνοδεία της τσελίστας Agnès Vesterman και των κρουστών του Sylvain Lemêtre, ο Knox παρουσιάζει τα δικά του έργα, παράλληλα με τη μουσική του Hildegard von Bingen, αντιπαραθέτει την εξαίσια μουσική του John Dowland με αυτήν της  Kaija Saariaho και παρουσιάζει διασκευές παραδοσιακών μελωδιών ανωνύμων σε αντιπαράθεση με τη μουσική για βιόλα d'Amore του Βιβάλντι.

Γεννημένος στην Ιρλανδία, ο Garth Knox μεγάλωσε στη Σκωτία ενώ αποφοίτησε από το Royal College of Music του Λονδίνου. Από την εποχή ακόμα των σπουδών του το εύρος του ρεπερτορίου του ήταν τεράστιο καλύπτοντας πολλά διαφορετικά μουσικά ρεύματα, από το μπαρόκ μέχρι τις συνθέσεις του σήμερα. Το 1983 ο Pierre Boulez τον προσκάλεσε να συμμετάσχει στο Ensemble Intercontemporain του Παρισιού, όπου είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει την σόλο καριέρα του αλλά και τη μουσική του ωρίμανση στη μουσική δωματίου μέσω πολλών συναυλιών και άλλων δραστηριοτήτων.

Με το Arditti Quartet έχει πρωτο-ερμηνεύσει έργα σημαντικών σύγχρονων συνθετών, ανάμεσά τους οι Kurtág, Berio, Xenakis, Lachenmann, Cage, Feldman και Stockhausen.

Έχει επίσης ασχοληθεί και με σύγχρονα ρεύματα κυρίως από την πλευρά του αυτοσχεδιασμού συνεργαζόμενος με πολλούς καλλιτέχνες όπως ο Steve Lacy, ο George Lewis, η Joëlle Léandre, ο Dominique Pifarély, ο Bruno Chevillon, ο Benat Achiary and ο Frode Haltli. Την τελευταία δεκαετία ξεκίνησε να ασχολείται και με τη σύνθεση. Δείγμα γραφής των συνθέσεών του περιλαμβάνεται στο άλμπουμ D’Amore (ECM New Series 1925-2006), με έργα γραμμένα για βιόλα ντ’ αμόρε, παραδοσιακό βιολί και βιόλα.

 

Η βιολοντσελίστα Agnès Vesterman υπήρξε μέλος του Arpeggione Quartet από το 1988 έως 2001. Αυτή την εποχή ασχολείται με το ρεπερτόριο της σονάτας σε συνεργασία με τον πιανίστα Jean-François Bouvery. Με τη συνάδελφό της τσελίστα Anja Lechner δουλεύουν μια νέα ιδέα που βασίζεται στις συνθέσεις για τσέλο του Valentine Silvestrov. Oι πρεμιέρες σύγχρονου ρεπερτορίου είναι προτεραιότητα για την καλλιτέχνιδα. Έχει ερμηνεύσει έργα των Philippe Forget, Nicolas Bacri, Régis Campo, Olivier Greif και άλλων. Η Vesterman έχει συνθέσει μουσική για πολλές παραστάσεις σε συνεργασία με τον ηθοποιό και συγγραφέα Vincent Vedovelli εξερευνώντας τη σχέση λόγου και μουσικής. Στην πρόσφατη συνεργασία τους υπό τον τίτλο Bach/Cage, οι σουίτες για τσέλο του Bach συνομίλησαν με το κείμενο του Gage από το έργο του Silence. Διδάσκει μουσική δωματίου στο Conservatoire National Superieur του Παρισιού and τσέλο στο Conservatoire National Régional της Βουλώνης.

 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γρηγ. Κυδωνιών 21
Υµηττός - 172 37, Αθήνα
210-76 10 616-617 & 620
www.mikri-arktos.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεωργία Αλεβιζάκη
georgia@mikri-arktos.gr 210 76 10 616,
6944 94 21 53

Ειρήνη Λαγουρού,
irini.lagourou@gmail.com 6977 24 77 25


 

Επιτρέπεται μόνο σε δημοσιογράφους με χρήση του προσωπικού κωδικού τους. Αν είστε δημοσιογράφος και δεν έχετε λάβει τον κωδικό σας, παρακαλούμε τηλεφωνήστε στο 210.76.10.616-617&620 για να τον αποκτήσετε.