John Holloway

Pavans and Fantasies from the Age of Dowland


John Holloway: βιολί, βιόλα

Monika Baer: βιολί, βιόλα

Renate Steinmann: βιολί

Susanna Hefti: βιόλα

Martin Zeller: μπάσο βιολί


ECM New Series 2189
CD
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
04.2015

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ

  • Fantasy Upon One Note 

    Please install flash

  • Fantasy No. 12 for 2 Trebles and Bass 

    Please install flash

Ο ΔΙΣΚΟΣ

  1. Lachrimæ Antiquæ
  2. Fantasy upon one note
  3. Lachrimæ Antiquae Novæ
  4. 2 Airs for 4
  5. Lachrimæ Gementes
  6. Fantasy No. 12 for 2 Trebles and Bass
  7. Lachrimæ Tristes
  8. Lamento for 2
  9. Lachrimæ Coactæ
  10. Fantasy for 2 Trebles and Bass from „The Broken Consort“
  11. Lachrimæ Amantis
  12. Fantasy in C for 5
  13. Lachrimæ Veræ 

H σύνθεση Lachrimae Pavans, ένα από τα σπουδαιότερα έργα της αγγλικής μουσικής δωματίου ξεκίνησε να γράφεται στη Δανία, στα τέλη του 16ου αιώνα, την εποχή που ο John Dowland εργαζόταν ως λαουτίστας στην αυλή του βασιλιά Christian IV. Μια μοναδική σύνθεση σε επτά μέρη που αναπτύσσει τη μελωδία από το πασίγνωστο τραγούδι του Dowland Flow my teares που, εξερευνώντας όλες τις αρμονικές και αντιστικτικές δυνατότητες, δημιουργεί μια μουσική εξαιρετικής συναισθηματικής δύναμης. «Πόσο καλά φαίνεται να κατανοεί τον μηχανισμό μέσα από τον οποίο η μουσική παράγει συγκίνηση και τον τρόπο μέσα από τον οποίο μπορούσε να εκφράσει ανεκδήλωτα συναισθήματα» γράφει ο John Holloway και συνεχίζει: «Τις αποκαλούσε παβάνες του πάθους και με αυτές τις μεγαλοπρεπείς απέριττες κινήσεις του αργού χορού, το πάθος πράγματι αποκαλυπτόταν».

Με βάση τις οδηγίες του μουσικού κειμένου που διευκρίνιζαν τη χρήση των οργάνων που ήταν για λαούτο ή για βιόλα ή βιολί, το σύνολο των μουσικών αποφάσισε να δώσει έμφαση στη βιόλα και έτσι οι παβάνες παίζονται με τέσσερις βιόλες και ένα μπάσο βιολί. «Όπως είναι γνωστό για τον Dowland, τα μεγαλύτερα έργα του εμπνέονται από μια τραγική αντίληψη για τη ζωή βυθισμένη στα δάκρυα την αμαρτία, το σκότος και τον θάνατο. Έχοντας υπόψη αυτή την αντίληψη, η επιλογή των οργάνων έγινε αυτόματα» εξηγούν οι μουσικοί.

Σε αυτή την ηχογράφηση που πραγματοποιήθηκε στο στούντιο της ραδιοφωνίας της Ζυρίχης με παραγωγό τον Manfred Eicher, o John Holloway και οι μουσικοί, αντιπαράθεσαν τις παβάνες του Dowland με άλλα έργα συγχρόνων του, δημιουργώντας ένα ρεπερτόριο υψηλών αντιθέσεων όσον αφορά τον χαρακτήρα των έργων και το ηχόχρωμα. Περιλαμβάνοντας έργα όπως το υπέροχο Fantasy upon one note του Purcell και το σαγηνευτικό Lament του Thomas Morley υπογραμμίζουν την μεγάλη άνθηση της μουσικής στην Αγγλία στο τέλος του 16ου και την αρχή του 17ου αιώνα.

O John Holloway ασχολήθηκε με το μπαρόκ βιολί από τις αρχές της δεκαετίας του ’70. Με το μπαρόκ σύνολο του L’Ecole d’Orphée ηχογράφησε για πρώτη φορά ολόκληρη τη μουσικη δωματίου του Händel με ιστορικά όργανα. Από τότε έχει ηχογραφήσει δεκάδες συνθέτες από τον Castello τον Fontana και τον Vivaldi, μέχρι τον Telemann, με σύνολα δωματίου ή και σόλο. Από το 1997 ηχογραφεί με την ECM New Series, περίφημα άλμπουμ, ανάμεσά τους και οι Σονάτες και παρτίτες για σόλο βιολί του J. S. Bach.

O Holloway είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους ερμηνευτές στον κόσμο της παλαιάς μουσικής. Έχει υπάρξει εξάρχων σε συνεργασία με πολλούς και διαφορετικούς μαέστρους, ανάμεσά τους οι Christie, Hogwood, Leonhardt, Koopman, Malgoire, και McGegan. Ήταν για πολλά χρόνια εξάρχων στο σύνολο London Classical Players του Roger Norrington και στο Taverner Players του Andrew Parrott, πρωτοστατώντας σε πρωτοποριακές ερμηνείες και ηχογραφήσεις ρεπερτορίου που εκτείνεται από τα Florentine Intermedii μέχρι τις συμφωνίες του Brahms. Σε πολλές ερμηνείες και ηχογραφήσεις που ακολούθησαν σε ρεπερτόριο από τον Monteverdi έως τον Britten ο Holloway λαμβάνει το ρόλο της μουσικής διεύθυνσης, συχνά παράλληλα, με αυτόν του πρώτου βιολιού.

Έχει διδάξει στο Guildhall School of Music and Drama του Λονδίνου στο the Schola Cantorum της Βασιλείας, στο Ινστιτούτο Παλαιάς Μουσικής του πανεπιστήμιου της Ιντιάνα και στην Ακαδημία Μουσικής και παραστατικών τεχνών της Δρέσδης. Από το 2006 έως το 2012 ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Διαγωνισμού & Σεμιναρίων Violin in Dresden.

Η Monika Baer σπούδασε στο κονσερβατουάρ της Γενεύης με τον Robert Zimansky και στη Δρέσδη με τον John Holloway. Είναι μέλος της Ορχήστρας της Όπερας της Ζυρίχης και της μπαρόκ ορχήστρας La Scintilla. Από το 1999 έως το 2004 ήταν εξάρχουσα στην Ορχήστρα Δωματίου της Βασιλείας συνεργαζόμενη με μαέστρους όπως ο Christopher Hogwood, o Philippe Herreweghe και ο Giovanni Antonini.

Η Renate Steinmann σπούδασε βιολί και βιόλα στην Ανώτατη Μουσική Σχολή του Winterthur, και έκανε μαθήματα ιστορικής ερμηνείας με τον John Holloway, τον Thomas Hengelbrock, και την Elizabeth Wallfisch. Είναι το πρώτο βιολί στην ορχήστρα Τhe Bach Foundation St. Gallen, στην ορχήστρα μπαρόκ της Ζυρίχης Musica Inaudita, μέλος της Ορχήστρας Δωματίου της Βασιλείας καθώς και του μουσικού συνόλου Turicum.

Η Susanna Hefti σπούδασε στη Μουσική Ακαδημία της Ζυρίχης με τον Christoph Schiller, με έμφαση στην ιστορική ερμηνεία και τη σύγχρονη μουσική. Μια από τις μεγαλύτερες ερμηνεύτριες βιόλας της Ελβετίας, παίζει μόνιμα στις ορχήστρες La Scintilla και Stella Maris. Είναι εξάρχουσα βιόλα στο σύνολο δωματίου St. Gallen και πρώτη βιόλα στην ορχήστρα Τhe Bach Foundation St. Gallen, από την ίδρυση της το 2006.

Ο Martin Zeller σπούδασε τσέλο στην Ακαδημία Τεχνών της Ζυρίχης με τον Markus Stocker και τον Claude Starck και στο Λονδίνο με τον William Pleeth. Συνέχισε τις σπουδές του με εξειδίκευση στο μπαρόκ τσέλο μελετώντας με τον Christophe Coin και στη βιόλα ντα γκάμπα με τον Paolo Pandolfo. Ο Zeller είναι το πρώτο τσέλο της Ορχήστρας Δωματίου της Βασιλείας. Έχει συνεργαστεί με διάφορα μουσικά σύνολα, ανάμεσά τους τα I Barrocchisti Lugano, I Suonatori della Gioiosa Marca, Ensemble Baroque de Limoges, Orchestre des Champs- Elysées, La Scintilla και Capella Gabetta και είναι μέλος του συνόλου βιόλας Trio Lupo

Η έκδοση που συνοδεύει το CD περιλαμβάνει ένα σημείωμα του John Holloway καθώς και φωτογραφίες-στιγμιότυπα από την ηχογράφηση.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γρηγ. Κυδωνιών 21
Υµηττός - 172 37, Αθήνα
210-76 10 616-617 & 620
www.mikri-arktos.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεωργία Αλεβιζάκη
georgia@mikri-arktos.gr 210 76 10 616,
6944 94 21 53

Ειρήνη Λαγουρού,
irini.lagourou@gmail.com 6977 24 77 25


 

Επιτρέπεται μόνο σε δημοσιογράφους με χρήση του προσωπικού κωδικού τους. Αν είστε δημοσιογράφος και δεν έχετε λάβει τον κωδικό σας, παρακαλούμε τηλεφωνήστε στο 210.76.10.616-617&620 για να τον αποκτήσετε.