Steve Swallow Quintet

Into the Woodwork


Steve Swallow: ηλεκτρικό μπάσο

Carla Bley: όργανο

Chris Cheek: τενόρο σαξόφωνο

Steve Cardenas: κιθάρα

Jorge Rossy: ντραμς

XtraWatt 13
CD
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
09.2013

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ

  • Unnatural Causes 

    Please install flash

  • The Butler Did it 

    Please install flash

Ο ΔΙΣΚΟΣ

  1. Sad Old Candle [5:19]
  2. Into The Woodwork [5:03]
  3. From Whom It May Concern (for Paul Haines) [5:35]
  4. Back In Action [5:02]
  5. Grisly Business [4:43]
  6. Unnatural Causes [2:49]
  7. The Butler Did It  [2:53]
  8. Suitable For Framing [4:26]
  9. Small Comfort [5:29]
  10. Still There [5:33]
  11. Never Know [5:35]
  12. Exit Stage Left [3:47]

O Swallow είναι ένας ευφυής μελωδιστής που αφήνει
 πάντοτε μια εντύπωση που αντέχει στο χρόνο
  
The Guardian

 

Σχολιάζοντας εγκωμιαστικά την προηγούμενη παρουσία του κουιντέτου του Steve Swallow οι Times του Λονδίνου αναφέρουν: «Το κουιντέτο αγγίζει την τελειότητα ενός μικρού γκρουπ ισχυρού και εξαιρετικά ισορροπημένου».

Η περιγραφή παραμένει εύστοχη και για τη νέα ηχογράφηση του μπασίστα υπό τον τίτλο Into the Woodwork. Ο Swallow καταθέτει 12 πρωτότυπες συνθέσεις και το κουιντέτο – μαζί του και η σύντροφός του στη μουσική και τη ζωή Carla Bley στο όργανο –τις χρωματίζει με ένα πλήθος αποχρώσεων. Στην ηχογράφηση κυριαρχεί ατμοσφαιρική χάρη, διάχυτος ρυθμός, φλεγματικό χιούμορ και υπαινικτική δεξιοτεχνία.

Το άλμπουμ ξεκινά με το ατμοσφαιρικό Sad Old Canddle όπου αποκαλύπτεται η λεπτεπίλεπτη φύση του γκρουπ με τον Swallow και την Bley να υποδέχονται τον σαξοφωνίστα Chris Cheek, τον κιθαρίστα Steve Cardenas και τον ντράμερ Jorge Rossy. Στη σύνθεση From Whom It May Concern ακούμε το θλιμμένο σόλο του Cheek ενώ ακολουθεί το λαμπερό σόλο του Cardenas. Στη συνέχεια, το κλίμα αλλάζει με το κυριολεκτικό Back in Action και τον ντράμερ Jorge Rossy, με τα funky σόλο του να κυριαρχούν. Η τελευταία σύνθεση υπό τον τίτλο Stage Left Exit ξεκινά με τον χαρακτηριστικό ρέοντα ήχο του Swallow, που η ιδιαιτερότητά του τον ανέδειξε στην κορυφή των προτιμήσεων κριτικής και κοινού. Αν θα μπορούσε να πει κανείς με δυο λέξεις τι είναι το Into the Woodwork, θα έλεγε πως είναι μια ηχογράφηση με τζαζ χαρακτήρα και βαθιές ρίζες στη μελωδία και στο αίσθημα της ζεστασιάς που αυτή υποβάλλει.

Το κουιντέτο βρίσκεται ήδη στο δρόμο σε μια μεγάλη περιοδεία στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Οι μουσικοί χαίρονται ιδιαίτερα αυτή τη διαδικασία καθώς οι συναυλίες οδηγούν αυτονόητα στο στούντιο και αντίστροφα. Η πετυχημένη αυτή τεχνική λειτούργησε και στην παρούσα ηχογράφηση καθώς οι μουσικοί ηχογράφησαν αμέσως μετά τη λήξη της περιοδείας τους το χειμώνα του 2011.

Τι κάνει το Into the Woodwork ξεχωριστό; Ο Steve Swallow απαντά: «Νομίζω ότι η ιδιαιτερότητα του άλμπουμ σχετίζεται με την ιδιοσυγκρασία των μουσικών που με προκάλεσε να γράψω αυτή τη μουσική. Καταρχήν η Carla στο όργανο. Πάντα πίστευα πως είναι μια εξαιρετική οργανίστα και καθώς τον τελευταίο καιρό ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με το πιάνο, είχα την επιθυμία να την ακούσω και πάλι να παίζει όργανο. Με τον Chris Cheek και τον Steve Cardenas έχουμε πολλές κοινές εμπειρίες από την εποχή του γκρουπ του Paul Motian, αλλά και η Carla έχει συναντηθεί μαζί τους στη Liberation Music Orchestra του Charlie Haden. Είχα στο μυαλό τους τον ήχο τους καθώς έγραφα τη μουσική. Στην αρχή, το γκρουπ δεν είχε ντραμς. Όταν όμως ο Jorge Rossy άκουσε για το γκρουπ και μου ζήτησε να σκεφτώ το ενδεχόμενο να συμμετέχει, όλοι ενθουσιάστηκαν με την ιδέα. Έτσι λοιπόν έχοντας στο μυαλό μου τον ήχο και το στιλ του Jorge ανέπτυξα τις μουσικές μου ιδέες προσθέτοντας ντραμς.

Το γκρουπ που είχα στο μυαλό μου ήταν ένα ευέλικτο σχήμα που όμως θα μου έδινε τη δυνατότητα πολλών και διαφορετικών ηχητικών επιλογών. Και παρότι η φύση των οργάνων του ηλεκτρικού μπάσου, της ηλεκτρικής κιθάρας  και του οργάνου σε οδηγεί κατά κάποιο τρόπο σε μια οριοθέτηση στιλ, τζαζ – ροκ – fusion, ήθελα να αναδείξω ότι μπορεί να ξεπεράσεις αυτά τα ηχητικά μοντέλα όταν έχεις μια πλούσια ηχητική παλέτα, ακόμα και στα ηλεκτρικά όργανα. Καθένας από τους συνεργάτες μου είναι λυρικός μουσικός. Ακόμα και ο Jorge έχει έναν γλυκό λυρισμό στον τρόπο που παίζει ντραμς. Θεωρώ τον εαυτό κατά κύριο λόγο λυρικό μουσικό. Η αναπνοή, ο χώρος στη μουσική ήταν ανέκαθεν για μένα ένα στοιχείο πρωταρχικής σημασίας. Ο Frank Sinatra και ο Marvin Gaye ήταν καλλιτέχνες που με επηρέασαν βαθιά. Νομίζω ότι ο λυρισμός στη μουσική προέρχεται από τη προσπάθεια να μιμηθούμε την ανάσα του τραγουδιστή σε μια μελωδική γραμμή. Οι μουσικοί με τα δάχτυλά τους οφείλουν να προστατεύουν τις όμορφες μελωδικές γραμμές από τις πολλές νότες, παίζοντας με απλότητα και οικονομία».

Ο Steve Swallow έχει παίξει με τις περισσότερες από τις μεγάλες φυσιογνωμίες της σύγχρονης τζαζ, ξεκινώντας από τη δεκαετία του ’60 όπου και συναντήθηκε με τον Paul και την Carla Βley. Έχει συνεργαστεί με το τρίο του Paul Bley, του Jimmy Giuffre, το σεξτέτο του George Russell με τον Eric Dolphy. Αφού συνεργάστηκε με τον Gary Burton στο γκρουπ του Stan Getz, ακολούθησε τα σχήματα του βιμπραφωνίστα για πάνω από μια 20ετία. Ο Swallow παίζει στην ηχογραφήσεις της Carla Bley από το 1978. Τα προσωπικά του άλμπουμ ηχογραφεί στην XtraWatt, WATT και την ECM και είναι τα ακόλουθα: Always Pack Your Uniform On Top, Are We There Yet?, Damaged in Transit, Deconstructed, Real Book, Go Together, Swallow, Duets, Carla, Home και Hotel Hello.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γρηγ. Κυδωνιών 21
Υµηττός - 172 37, Αθήνα
210-76 10 616-617 & 620
www.mikri-arktos.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεωργία Αλεβιζάκη
georgia@mikri-arktos.gr 210 76 10 616,
6944 94 21 53

Ειρήνη Λαγουρού,
irini.lagourou@gmail.com 6977 24 77 25


 

Επιτρέπεται μόνο σε δημοσιογράφους με χρήση του προσωπικού κωδικού τους. Αν είστε δημοσιογράφος και δεν έχετε λάβει τον κωδικό σας, παρακαλούμε τηλεφωνήστε στο 210.76.10.616-617&620 για να τον αποκτήσετε.