Franz Schubert

Fantasie D-Dur / Rondo h-Moll / Sonate A-Dur


Carolin Widmann: βιολί

Alexander Lonquich: πιάνο

ECM New Series 2223
CD
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
02.2012

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ

  • Sonate A-Dur- Andantino 

    Please install flash

  • Sonate A-Dur-Allegro Vivace 

    Please install flash

Ο ΔΙΣΚΟΣ

      Fantasie C-Dur
       op.posth. 195 / D 934  (1827)

1     Andante molto

2     Allegretto

3     Andantino (Tema con variazioni)

4     Tempo primo

5     Allegro vivace – Allegretto – Presto

 

      Rondo h-Moll
       op. 70 / D 895    (1826)

6     Andante

7     Allegro

 

       Sonate A-Dur
         op.posth. 162 / D 574   (1817)

8     Allegro moderato

9     Scherzo

10   Andantino

11   Allegro vivace

Ένα ποίημα όπου αλλάζουν μαγικά, τα ιριδίζοντα χρώματα, οι μελωδίες, οι συνηχήσεις

Hans-Klaus Jungheinrich

Αυτή η συναρπαστική ηχογράφηση της μουσικής του Franz Schubert σηματοδοτεί την πρώτη δισκογραφική καταγραφή της συνεργασίας της βιολονίστας Carolin Widmann και του πιανίστα Alexander Lonquich, η οποία εξελίσσεται εδώ και τέσσερα χρόνια. Για πρώτη φορά συναντήθηκαν στο φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ το 2008, όπου ερμήνευσαν Messiaen. Τον επόμενο χρόνο ένα ρεσιτάλ έφερε τον Lonquich στη Ρώμη όπου παρότρυνε την Widmann να δουλέψουν μαζί πάνω στη μουσική του Schubert για βιολί και πιάνο.

Το άλμπουμ που ηχογραφήθηκε στο ιστορικό συναυλιακό χώρο Reitstadl Neumarkt, το ντουέτο ερμηνεύει την Φαντασία σε Ρε Μείζονα του 1827, τη Σονάτα για βιολί σε Λα Μείζονα του 1817, καθώς και το Rondo σε Σι ελάσσονα του 1826. Εάν η επιρροή του Μπετόβεν εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την σονάτα του 1817, τα κατοπινά έργα παραμένουν εντυπωσιακά στην πρωτοτυπία τους. Οι συνθέσεις αυτές γράφτηκαν κατόπιν αιτήματος δύο δεξιοτεχνών από τη Βιέννη, των Josef Slawik και Karl Maria von Bocklet, μα ξεπερνούν κατά πολύ την «απλή» δεξιοτεχνία. Ο Lonquich τις περιγράφει ως «παράδοξες», συνθέσεις καθότι ενώ είχαν σχεδιαστεί ως δεξιοτεχνικές, θα μπορούσε να πει κανείς ότι παράγουν ένα μεταφυσικό συναίσθημα: «Ο Schubert είναι ένας μεγάλος οδοιπόρος της μουσικής. Πορεύεται μέσα από ισχυρές αντιθέσεις και λεπτεπίλεπτη αρμονική ανάπτυξη. Κι ενώ έχει καταγραφεί ως ο μεγάλος συγγραφέας της μελωδίας, παράλληλα διατηρεί εξαιρετικές αρμονικές εντάσεις σε όλο το συνθετικό του έργο». Η Carolin Widmann προσθέτει: «Υπάρχει μια αμφιθυμία στο έργο του Schubert: πόνος και ομορφιά εκφράζονται με την ίδια ένταση. Ακούω την αυστριακή ύπαιθρο στη μουσική μου όταν παίζω και την ίδια στιγμή έχω αυτό το αίσθημα της ανάτασης στους ουρανούς. Νομιζω ότι η μεγάλη τέχνη είναι ακριβώς αυτός ο συνδυασμός του γήινου με το υπερβατικό».

Oι μουσικοί μελετούν και κατανοούν με ουσιαστικό τρόπο τις αλλαγές στη μουσική του Schubert μακριά από κάθε σύμβαση: «Μέσα από την επιμονή της ρυθμικής γλώσσας του Schubert, πολύ συχνά δεν είναι σαφές ποιο όργανο παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο. Υπάρχει μια συνεχής μετατόπιση της έμφασης που παραπέμπει στον Ligeti. Αυτό που είναι συναρπαστικό στην ερμηνεία του ντουέτου είναι η αίσθηση ότι τα όργανα πρέπει να ακολουθούν την ίδια κατεύθυνση αλλά να μην καταναλώνονται σε μια εκ του σύνεγγυς εξίσωση, να αναπνέουν μαζί αλλά ταυτόχρονα, να διατηρούν την αυτονομία τους.

Και οι δύο μουσικοί έχουν ηχογραφήσει εξαιρετικούς δίσκους για την ECM New Series. H πιο πρόσφατη ηχογράφηση της Carolin Widmann είναι οι Σονάτες για βιολί του Schumann (με τον Dénes Várjon) καθώς και η ζωντανή ηχογράφηση Phantasy of Spring (με τον Simon Lepper, σε συνθέσεις των Feldman, Zimmerman, Schoenberg και Ξενάκη). Έχει επίσης υπάρξει σολίστ στις ηχογραφήσεις του Erkki-Sven Tüür Noësis και Strata.

Ο Alexander Lonquich έχει ηχογραφήσει για την ECM New Series σόλο πιάνο δίσκους ερμηνεύοντας τη μουσική των Robert Schumann, Heinz Holliger Olivier Messiaen, Maurice Ravel, Gabriel Fauré, και έχει συμμετάσχει στο άλμπουμ Odradek του Gideon Lewenshon.

Η παρούσα ηχογράφηση κυκλοφορεί σε μια περίοδο που οι δυο μουσικοί δουλεύουν για την πρεμιέρα της παράστασης Gefaltet, μια συνεργασία της χορογράφου Sasha Waltz και του συνθέτη Mark André, που πρόκειται να παρουσιαστεί στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Mozartwoche 2012 στο Salzburg.

Γεννημένη στο Μόναχο, η Carolin Widmann σπούδασε βιολί με τον Igor Ozim στην Κολωνία, την Michèle Auclair στη Βοστώνη και τον David Takeno στο Λονδίνο. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ με την Gewandhaus-Orchester της Λειψίας, Την Εθνική Ορχήστρα της Γαλλίας, την Ορχήστρα της Santa Cecilia της Ρώμης, την Ορχήστρα Tonhalle της Ζυρίχης, την RSO της Βιέννης, την Συμφωνική Ορχήστρα του BBC του Λονδίνου, την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου και την Φιλαρμονική της Κίνας, συνεργαζόμενη με μαέστρους όπως ο Riccardo Chailly, ο Sir Roger Norrington, ο Silvain Cambreling, ο Vladimir Jurowski, ο Emanuel Krivine, ο Peter Eötvös και ο Heinz Holliger. Η Carolin Widmann πρόκειται να ερμηνεύσει σε παγκόσμια πρώτη παρουσίαση το Κονσέρτο για Βιολί Still της Rebecca Saunders με την Συμφωνική Ορχήστρα του BBC υπό τη διεύθυνση του Sylvain Cambreling.

Ο Alexander Lonquich γεννήθηκε στην πόλη Trier της Γερμανίας. Το 1976, σε ηλικία 16 ετών απέσπασε το πρώτο βραβείο από τον διαγωνισμό Casagrande στην πόλη Τerni της Ιταλίας και έκτοτε είναι ένας περιζήτητος μουσικός σε διεθνές επίπεδο. Έχει συνεργαστεί στενά με τον Claudio Abbado, τον Kurt Sanderling, τον Ton Koopman, τον Emannuel Krivine και ιδιαίτερα με τον Sandor Vegh. ΄Εχει συνεργαστεί επίσης με πολλές ορχήστρες, ανάμεσά τους η Mahler Chamber Orchestra, η Camerata Academia Salzburg, και η Orchestra da Camera di Mantova. Παίζει μουσική δωματίου με τους Heinz Holliger, Joshua Bell, Tabea Zimmermann, Thomas Demenga, Shlomo Mintz, Steven Isserlis, Myklos Perényi και άλλους διακεκριμένους μουσικούς. 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γρηγ. Κυδωνιών 21
Υµηττός - 172 37, Αθήνα
210-76 10 616-617 & 620
www.mikri-arktos.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεωργία Αλεβιζάκη
georgia@mikri-arktos.gr 210 76 10 616,
6944 94 21 53

Ειρήνη Λαγουρού,
irini.lagourou@gmail.com 6977 24 77 25


 

Επιτρέπεται μόνο σε δημοσιογράφους με χρήση του προσωπικού κωδικού τους. Αν είστε δημοσιογράφος και δεν έχετε λάβει τον κωδικό σας, παρακαλούμε τηλεφωνήστε στο 210.76.10.616-617&620 για να τον αποκτήσετε.