Jörg Widmann

Elegie


Jörg Widmann: κλαρινέτο Heinz Holliger: πιάνο
Deutsche Radio Philharmonie
Διευθύνει ο Christoph Poppen

Jörg Widmann: κλαρινέτο

Heinz Holliger: πιάνο

Deutsche Radio Philharmonie

Διευθύνει ο Christoph Poppen


ECM New Series 2110
CD
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
03.2011

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ

  • Kyrie. Interludium III [Messe (2006) 

    Please install flash

  • Gloria. Contrapunctus III [Messe (2006)] 

    Please install flash

Ο ΔΙΣΚΟΣ

MESSE   für großes Orchester   (2006)

      Kyrie

1    Introitus • Monodia  (Sequenza ad una voce) [11:15]

2    Interludium I [1:15]

3    Contrapunctus I  (a due voci) [4:23]

4    Interludium II [1:24]

5    Contrapunctus II  (a tre voci) [1:55]

6    Interludium III [0:49]

 

      Gloria

7    Antiphon [Echo-Choral] [4:25]

8    Contrapunctus III [1:02]

 

9    Crucifixus [7:59]

 

10  Et Resurrexit

      Contrapunctus IV • Exodus [5:43]

 

 

FÜNF BRUCHSTÜCKE   f. Klarinette u. Klavier  (1997)

11  I   Äußerst langsam [1:10]

12  II   Presto possibile [1:08]

13  III   Sehr langsam, frei [1:59]

14  IV   Energiegeladen, sehr schnell [1:30]

15   Achtel = 40 [2:55]

 

 

16         ELEGIE für Klarinette und Orchester   (2005) [18:45]

Ο Jörg Widmann (γεν. 1973 στο Μόναχο), είναι ευρέως αναγνωρισμένος ως συνθέτης απόλυτης αυθεντικότητας και ως σολίστ μεγάλης επινοητικότητας. Ως μουσικός δωματίου έχει συχνά συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως η Tabea Zimmermann, ο András Schiff, η Kim Kashkashian, η Helene Grimaud και ο Heinz Holliger. Ορισμένοι από τους συναδέλφους συνθέτες -ανάμεσά τους ο Holliger, ο Wolfgang Rihm και ο Aribert Reimann- έχουν αφιερώσει έργα τους σ’ αυτόν. Τα έργα του έχουν πρωτοπαρουσιαστεί από διακεκριμένους ερμηνευτές: Ο Pierre Boulez, για παράδειγμα, παρουσίασε το ορχηστρικό έργο του συνθέτη Armonica με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, και ο Mariss Jansons διηύθυνε τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας στη πρώτη εκτέλεση του έργου Con brio, αφιερωμένο στον Beethoven.

Ο Widmann, που σπούδασε σύνθεση με τον Kay Westermann από την ηλικία των 11 ετών, συνέχισε τις σπουδές του με τον Wilfried Hiller, τον Hans Werner Henze, τον Heiner Goebbels και τον Wolfgang Rihm που του έδωσαν τα εφόδια μιας βαθιάς κατανόησης της δομής και των ηχοχρωματικών δυνατοτήτων της μουσικής του σήμερα. Αυτή η κεκτημένη γνώση τον έχει βοηθήσει και ως συνθέτη και ως ερμηνευτή.

Μετά από τη θετική απήχηση που είχε η συμμετοχή του ως σολίστ το 2009 στο κονσέρτο Noesis του Erkki-Sven Tüür εγκαινιάζοντας τη συνεργασία του με την ECM, (στην ίδια ηχογράφηση ακούγεται και η αδελφή του, βιολονίστα Carolin Widmann), σειρά έχει ένα άλμπουμ-πορτρέτο που παρουσιάζει όλες τις δημιουργικές πλευρές του Widmann, ως συνθέτη και ως ερμηνευτή.

 Ο Christoph Poppen διευθύνει τη Deutsche Radio Philharmonie σε δύο σημαντικά έργα: το Messe για μεγάλη ορχήστρα και το Elegie για κλαρινέτο και ορχήστρα. Ανάμεσά τους, το έργο Fünf Bruchstücke του 1997, πέντε συναρπαστικές μινιατούρες που βρίσκουν τον κλαρινετίστα Widmann να συνομιλεί με τον πιανίστα Heinz Holliger όπου επιδίδονται σε έναν ιλιγγιώδη διάλογο. Ο Heinz Holliger, ηχογραφεί για πρώτη φορά παίζοντας πιάνο. Το Fünf Bruchstücke ανήκει στα πρώτα έργα του συνθέτη και ανάμεσα σε εκείνα που τον βρίσκουν να εξερευνά και να ανατοποθετεί τις δυνατότητες και τα όρια του οργάνου του, του κλαρινέτου.

Με μικρή ή μεγάλη ορχηστρική διάταξη οι συνθέσεις του Widmann διατηρούν τη δύναμή τους. Όπως ο Markus Fwein έχει γράψει, «Όποιος συναντά τη μουσική του Jörg Widmann για πρώτη φορά, εκπλήσσεται με την αμεσότητα και την έντασή της ... Η μουσική ξεσπά σαν ορμητικός χείμαρρος πάνω από τον ακροατή».

Ο Jörg Widmann έχει λάβει πολλά βραβεία για τη μουσική του, ανάμεσά τους, το βραβείο Arnold Schoenberg από το Κέντρο Schoenberg της Βιέννης, το βραβείο σύνθεσης Claudio Abbado, το Βραβείο Σύνθεσης της SWR, (Southwest German Radio Symphony Orchestra) το βραβείο Elise L. Stoeger του Lincoln Centre Chamber music Society, της Νέας Υόρκης, και πολλά άλλα.

Συναυλίες με τη μουσική του Widmann το 2011 περιλαμβάνουν ένα πρόγραμμα έργων του σε συνεργασία με το Colegium Novum της Ζυρίχης, στη Φιλαρμονική του Λουξεμβούργου στις 8 Απριλίου. Με τη μουσική του θα ανοίξει το πρόγραμμά της η Ημέρα Brahms στο Baden-Baden τον Μάιο. Επίσης το Μάιο, ο Franz Welser-Most διευθύνει την Cleveland Orchestra σε μια περιοδεία στις ΗΠΑ όπου θα παίξει το κονσέρτο για φλάουτο του Widmann, με σολίστα τον Joshua Smith. Περισσότερες πληροφορίες για τις πυκνές περιοδείες του Widmann, στην ιστοσελίδα http://www.joergwidmann.com

Ένας αριθμός σημαντικών συνθέσεων είναι υπό προετοιμασία με σημαντικές πρεμιέρες το 2012. Το έργο Teufel Amor θα παρουσιαστεί με την Φιλαρμονική της Βιέννης υπό τη διεύθυνση του Antonio Pappano τον Απρίλιο. Νέες συνθέσεις για πιάνο θα παρουσιαστούν στο Carnegie Hall με τον Andràs Schiff το Μάιο, ένα πιάνο κοντσέρτο με τον Yefim Bronfman και τη Φιλαρμονική του Βερολίνου υπό τη διεύθυνση του Simon Rattle, τον Σεπτέμβριο, και μια νέα όπερα στη Bayerische Staatsoper υπό τη διεύθυνση του Kent Nagano, τον Οκτώβριο.

Ο Jörg Widmann διδάσκει σύνθεση και κλαρινέτο στο Staatliche Hochschule für Musik (κρατικό μουσικό κολέγιο) στο Φράιμπουργκ. Την αναλυτική του σκέψη σχετικά με τη σύνθεση μπορεί κανείς να ανακαλύψει στο βιβλίο:«Μετά τον ήχο - Συζητήσεις με το συνθέτη Jörg Widmann (Im Sog der Klänge: Gespräche mit dem Komponisten Jörg Widmann) από τις εκδόσεις Neu Zeitschrift für Musik.

 

Ο Christoph Poppen είναι γνωστός στους ακροατές της ECM New Series για την υποδειγματική δουλειά του με την Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου μέσω των ηχογραφήσεων της μουσικής των Hartmann, Bach, Webern, Silvestrov, Gubaidulina, Mansurian, Scelsi και Barry Guy, καθώς επίσης και για την αποκαλυπτική συνεργασία του με το Hilliard Ensemble στο Morimur (ECM New Series 1765). Το 2007 έγινε διευθυντής της Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken/Kaiserslautern. Το σύνολο προέκυψε από τη συγχώνευση που συνέβη σε δύο από τις πιο διακεκριμένες ορχήστρες ραδιοφώνου, το καλοκαίρι του 2007: Την Rund funkorchester Kaiserslautern από την περιοχή Palatia και την Rundfunk-symphonieorchester des Saarländischen Rundfunks, που έχει την έδρα της στο Saarbrücken. Η πρώτη συνεργασία της ECM με τον Poppen και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της γερμανικής ραδιοφωνίας ήταν η ηχογράφηση του δίσκου Triptychon σε συνθέσεις του Frank Martin, για την οποία το περιοδικό BBC Music Magazine σχολίασε: Εξαιρετική ερμηνεία! ...Η νεοσύστατη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας ανταποκρίνεται πλήρως στη διεισδυτική μουσική διεύθυνση του Christoph Poppen.

 

Η έκδοση που συνοδεύει το CD περιλαμβάνει σημείωμα του Paul Griffiths στα αγγλικά και στα Γερμανικά.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γρηγ. Κυδωνιών 21
Υµηττός - 172 37, Αθήνα
210-76 10 616-617 & 620
www.mikri-arktos.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεωργία Αλεβιζάκη
georgia@mikri-arktos.gr 210 76 10 616,
6944 94 21 53

Ειρήνη Λαγουρού,
irini.lagourou@gmail.com 6977 24 77 25


 

Επιτρέπεται μόνο σε δημοσιογράφους με χρήση του προσωπικού κωδικού τους. Αν είστε δημοσιογράφος και δεν έχετε λάβει τον κωδικό σας, παρακαλούμε τηλεφωνήστε στο 210.76.10.616-617&620 για να τον αποκτήσετε.