Victor Kissine

Between Two Waves


Andrius Zlabys: πιάνο

Kremerata Baltica

Roman Kofman: μουσική διεύθυνση

Daniil Grishin: βιόλα

Giedre Dirvanauskaite: βιολοντσέλο

Gidon Kremer: βιολί

Andrei Pushkarev: κρουστά

Kremerata Baltica 

ECM New Series 2312
CD
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
05.2013

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ

  • Between Two Waves Concerto for piano and string orchestra 

    Please install flash

Ο ΔΙΣΚΟΣ

  1. Between Two Waves Concerto for piano and string orchestra (2006/2008) [21:36]
  2. Duo (after Osip Mandelstam) for viola and violoncello (1998/2011) [24:23]
  3. Barcarola for violin solo, string orchestra and percussion (2007) [22:47]
 

 

Κυκλοφορώντας σε μια στιγμή που ο συνθέτης από την Αγία Πετρούπολη κλείνει τα 60 χρόνια, το Between Two Waves είναι η πρώτη συνεργασία του Victor Kissine με την ECM σε έναν δίσκο όπου παρουσιάζονται αποκλειστικά δικές του συνθέσεις. Οι δυο προηγούμενες συνεργασίες του (ECM 1883 and ECM 2202), ήταν παραγωγές του Gidon Kremer και των συνεργατών του.

Το 2003 όταν ο Kissine, o Kremer και οι μουσικοί του συνεργάζονταν για την υλοποίηση της φωτεινής ενορχήστρωσης του Κουαρτέτου σε σολ Μείζονα του Schubert, ο Kissine, άρχισε να σκέφτεται τη δημιουργία ενός νέου έργου. Μια μουσική σύνθεση συλλογική αλλά συγχρόνως μοναχική σαν να ήταν μια εικαστική σύνθεση με τη διαφάνεια και τη ρευστότητα της υδατογραφίας. Αυτή ήταν η βασική ιδέα πάνω στη οποία βασίστηκε η σύνθεση Barcarola για σόλο βιολί, ορχήστρα και κρουστά.

Τα τρία έργα που ηχογραφούνται για πρώτη φορά, είναι όλα αφιερωμένα στους ερμηνευτές τους και όλα αντλούν την έμπνευσή τους από την ποίηση του Osip Mandelstam και του Joseph Brodsky. Τα έργα ηχογραφήθηκαν στο φεστιβάλ Lockenhuas το 2011 και διαμορφώνουν έναν κύκλο καθώς υπάρχει ένας κοινός συνδετικός κρίκος: το υγρό στοιχείο.

Η μορφολογία της Αγίας Πετρούπολης, μια πόλη των καναλιών, ονομαζόμενη και ως Βενετία του Βορρά επίσης αντικατοπτρίζεται στα έργα. Ο Kissine σημειώνει: «Δεξια όχθη, αριστερή όχθη και οι δύο ανοιχτοί βραχίονες της γέφυρας ανάμεσα. Το έργο Duo After Osip Mandelstam για βιόλα και βιολοντσέλο αρχίζει και τελειώνει με μια θαλασσινή αύρα, ενόσω ο κυματισμός στο έργο Between Two Waves, κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα εγχόρδων ξεδιπλώνεται μέχρι το έργο Barcarola. Οι συνθέσεις επίσης έχουν αναφορές Bach, άμεσες στο Duo και έμμεσες στα υπόλοιπα έργα.

Το μουσικό ύφος είναι ίδιο χαρακτηριστικό της γραφής του συνθέτη. «Πολλές εμπειρίες και συναισθήματα όπως η φιλία, ο θαυμασμός και η αφοσίωση βρίσκονται κάτω από αυτή την δωρική μουσική γλώσσα» σημειώνει ο Βέλγος κριτικός Frans C. Lemaire. Και συνεχίζει: Προτιμά τον ήπιο ψίθυρο από τις μεγαλόφωνες διακηρύξεις, περιορίζοντας εκ του σύνεγγυς την εξέλιξη της μελωδίας. Η μουσική του Kissine δεν προσπαθεί να θριαμβολογήσει για τη θορυβώδη και μάταια ανθρώπινη δραστηριότητα αλλά να ανακτήσει ένα είδος χαμένης αρμονίας – πολύ μακριά από τον κόσμο – που ενυπάρχει στον μυστηριώδη ήχο της σιωπής».

O Victor Kissine γεννήθηκε στις 15 Μαρτίου του 1953 στην Αγία Πετρούπολη και σπούδασε στη Μουσική Ακαδημία Rimsky-Korsakov. Από το 1990 κατοικεί στο Βέλγιο. Το 2008, εξελέγη μέλος της βασιλικής μουσικής ακαδημίας. Ο Κissine είναι καθηγητής μουσικής ανάλυσης και ενορχήστρωσης στο Βασιλική Μουσική Ακαδημία του Mons, και του INSAS (Institut National Supérieur des Arts, du spectacle et des techniques de diffusion) στις Βρυξέλλες.

O Kissine έχει καταπιαστεί με ένα ευρύ φάσμα συνθέσεων: από συμφωνικά έργα και κονσέρτα μέχρι μουσική δωματίου για σολίστ και σύνολα, έργα για φωνές και χορωδία, δυο όπερες και μπαλέτα καθώς και μουσική για τον κινηματογράφο.

Έχει τιμηθεί με το βραβείο του Irino Foundation στο Τόκυο το 1995, έχει υπάρξει φιλοξενούμενος συνθέτης του συνόλου Musiques Nouvelles (1998 – 2000) και έχει πάρει παραγγελίες έργων από εξέχοντες σολίστες μουσικά σύνολα και ορχήστρες από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Η μουσική του έχει παιχθεί στο Concertgebouw του Άμστερνταμ (1997, 1998), στο Lincoln Center (2003, 2006) και Carnegie Hall (2010) της Νέας Υόρκης και στα φεστιβάλ του Salzburg (2010) και Lockenhaus (όπου ήταν και φιλοξενούμενος συνθέτης το 2003και το 2011) στο Ars Musica του Βελγίου, το Musica της Γαλίας κλπ.

Το έργο Post-scriptum, είναι μια σύνθεση για ορχήστρα, παραγγελία της συμφωνικής Ορχήστρας του Σαν Φραντσίσκο που έκανε την πρεμιέρα του υπό τη διεύθυνση του Michael Tilson Thomas τον Μάρτιο του 2010. Το 2011 η ECM ηχογράφησε το δεύτερο πιάνο τρίο του Kissine, το έργο Zerkalo (Καθρέτπτης), με την ερμηνεία των Gidon Kremer, Giedrė Dirvanauskaitė και Khatia Buniatischvili.

Ο Daniil Grishin και η Giedrė Dirvanauskaitė πρόσφατα ερμήνευσαν το έργο After Osip Mandelstam σε ένα κονσέρτο στο Haus der Kunst του Μονάχου στο πλαίσιο της μεγάλης έκθεσης που διοργανώθηκε τον περασμένο χρόνο για την ECM υπό τον τίτλο ECMA Cultural Archaeology.

Τον Απρίλιο τα έργα του Kissine θα παιχθούν στη Γερμανία.

Η έκδοση που συνοδεύει το CD περιλαμβάνει ένα εισαγωγικό σημείωμα του Victor Kissine, στα Γαλλικά, τα Γερμανικά και τα Αγγλικά.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γρηγ. Κυδωνιών 21
Υµηττός - 172 37, Αθήνα
210-76 10 616-617 & 620
www.mikri-arktos.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεωργία Αλεβιζάκη
georgia@mikri-arktos.gr 210 76 10 616,
6944 94 21 53

Ειρήνη Λαγουρού,
irini.lagourou@gmail.com 6977 24 77 25


 

Επιτρέπεται μόνο σε δημοσιογράφους με χρήση του προσωπικού κωδικού τους. Αν είστε δημοσιογράφος και δεν έχετε λάβει τον κωδικό σας, παρακαλούμε τηλεφωνήστε στο 210.76.10.616-617&620 για να τον αποκτήσετε.